Öte Evrende Eğitim İnşa Etmek: Doktora Öğrencilerinin Görüşleri

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.7487337

Anahtar Kelimeler:

Metaverse, eğitim, eğitim teknolojileri, artırılmış gereklik, sanal gerçeklik

Özet

Bu araştırmanın amacı, gelecekte Açık ve Uzaktan Öğrenme alanına yön verecek profesyonellerin Metaverse’e ve Metaverse’de eğitimin ne şekilde yer bulacağına ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Durum çalışması olarak desenlenen bu araştırmada, bütüncül tek durum deseni tercih edilmiştir. Araştırma, Uzaktan Eğitim Anabilimdalı’nda doktora yapan adaylarla gerçekleştirilmiştir. Katılımcılarla yapılan yapılandırılmamış görüşmeler sonucunda elde edilen veriler, içerik analizi tekniği ile analize tabi tutulmuştur. Analiz sonuçlarına göre katılımcıların Metaverse’ün tanımına yönelik görüşleri; ontolojik çerçeve, sosyal ve ekonomik çerçeve, etik çerçeve ve metaforik çerçeve olmak üzere 4 farklı temada birleşmiştir. Katılımcıların Metaverse’de eğitime ilişkin görüşleri ise, öğrenen hazırbulunuşluğu, öğrenen avantajları, öğreten rol ve yeterlikleri, eğitim türü, ortam, araç ve teknolojiler, içerik ve tasarım ve öğrenene kazandırılabilecek beceriler olmak üzere 8 farklı temada ortaya koyulmuştur. Bu temalar ve temalara ilişkin alt temalar katılımcı görüşlerinden doğrudan alıntılar yapılarak paylaşılmıştır.

Referanslar

AAlvarez-risco, A., Del-aguila-arcentales, S., & Rosen, M. A. (2022). Social Cognitive Theory to Assess the Intention to Participate in the Facebook Metaverse by Citizens in Peru during the COVID-19 Pandemic.

Callum, K. Mac, & Parsons, D. (2019). Teacher Perspectives on Mobile Augmented Reality : The Potential of Metaverse for Learning. World Conference on Mobile and Contextual Learning, September, 21–28.

Cambridge Dictionary, https://dictionary.cambridge.org/

Collins, C. (2008). Looking to the Future: Higher Education in the Metaverse. Educause Review, 43(5), 51–63.

Dionisio, J. D. N., Burns, W. G., & Gilbert, R. (2013). 3D virtual worlds and the metaverse: Current status and future possibilities. ACM Computing Surveys, 45(3). https://doi.org/10.1145/2480741.2480751

Duan, H., Li, J., Fan, S., Lin, Z., Wu, X., & Cai, W. (2021). Metaverse for Social Good: A University Campus Prototype. MM 2021 - Proceedings of the 29th ACM International Conference on Multimedia, 153–161. https://doi.org/10.1145/3474085.3479238

Estudante, A., & Dietrich, N. (2020). Using Augmented Reality to Stimulate Students and Diffuse Escape Game Activities to Larger Audiences. Journal of Chemical Education, 97(5), 1368–1374. https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.9b00933

Falchuk, B., Loeb, S., & Neff, R. (2018). The Social Metaverse: Battle for Privacy. IEEE Technology and Society Magazine, 37(2), 52–61. https://doi.org/10.1109/MTS.2018.2826060

Garrido-Iñigo, P., & Rodríguez-Moreno, F. (2015). The reality of virtual worlds: pros and cons of their application to foreign language teaching. Interactive Learning Environments, 23(4), 453–470. https://doi.org/10.1080/10494820.2013.788034

Gkintoni, E., & Dimakos, I. (2022). an Overview of Cognitive Neuroscience in Education. EDULEARN22 Proceedings, 1(July), 5698–5707. https://doi.org/10.21125/edulearn.2022.1343

Hitchcock, G., & Hughes, D. (1995). Research and the teacher: A qualitative introduction to school-based research (G. Hitchcock & D. Hughes (eds.)). Routledge.

Huynh-The, T., Pham, Q.-V., Pham, X.-Q., Nguyen, T. T., Han, Z., & Kim, D.-S. (2022). Artificial Intelligence for the Metaverse: A Survey. Engineering Applications of Artificial Intelligence, 117(October 2022), 105581. https://doi.org/10.1016/j.engappai.2022.105581

Jagatheesaperumal, S. K., Ahmad, K., Al-Fuqaha, A., & Qadir, J. (2022). Advancing Education Through Extended Reality and Internet of Everything Enabled Metaverses: Applications, Challenges, and Open Issues. ArXiv Preprint , 2207.01512, 1–22. http://arxiv.org/abs/2207.01512

Jiaxin, L., & Gongjing, G. (2022). Socializing in the Metaverse: The Innovation and Challenge of Interpersonal Communication. Proceedings of the 2022 8th International Conference on Humanities and Social Science Research (ICHSSR 2022), 664(Ichssr), 2128–2131. https://doi.org/10.2991/assehr.k.220504.385

Kanematsu, H., Kobayashi, T., Barry, D. M., Fukumura, Y., Dharmawansa, A., & Ogawa, N. (2014). Virtual STEM class for nuclear safety education in metaverse. Procedia Computer Science, 35(C), 1255–1261. https://doi.org/10.1016/j.procs.2014.08.224

Kye, B., Han, N., Kim, E., Park, Y., & Jo, S. (2021). Educational applications of metaverse: Possibilities and limitations. Journal of Educational Evaluation for Health Professions, 18, 1–13. https://doi.org/10.3352/jeehp.2021.18.32

Ledger, S., Burgess, M., Rappa, N., Power, B., Wong, K. W., Teo, T., & Hilliard, B. (2022). Simulation platforms in initial teacher education: Past practice informing future potentiality. Computers and Education, 178(August 2020), 104385. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2021.104385

Lee, L.-H., Braud, T., Zhou, P., Wang, L., Xu, D., Lin, Z., Kumar, A., Bermejo, C., & Hui, P. (2021). All One Needs to Know about Metaverse: A Complete Survey on Technological Singularity, Virtual Ecosystem, and Research Agenda. 14(8), 1–66. http://arxiv.org/abs/2110.05352

Maharg, P., & Owen, M. (2007). Simulations, learning and the metaverse: changing cultures in legal education. Journal of Information, Law and Technology, 1(May 2014), 1–19. https://lsi.typepad.com/lsi/files/simulations_learning_and_the_metaverse.pdf

Maqsood, M., Bokhari, S. F., & Bukhari, S. F. (2022). Facebook to Metaverse: A Philosophical insight into Monetization, Practices and Preferences in Pakistan. Global Digital & Print Media Review, V(I), 154–163. https://doi.org/10.31703/gdpmr.2022(v-i).15

Mystakidis, S. (2022). Entry Metaverse. Encyclopedia, 2(1), 486–497.

Phakamach, P., Senarith, P., & Wachirawongpaisarn, S. (2022). The Metaverse in Education: The Future of Immersive Teaching and Learning. RICE Journal of Creative Entrepreneurship and Management, 3(2), 75–88. https://doi.org/10.14456/rjcm.2022.

Spence, E. H. (2008). Meta ethics for the metaverse: The ethics of virtual worlds. Frontiers in Artificial Intelligence and Applications, 175(1), 3–12.

Upadhyay, A. K., & Khandelwal, K. (2022). Metaverse: the future of immersive training. Strategic HR Review, 21(3), 83–86.

Uspenski, I., & Guga, J. (2022). Embodying Metaverse As Artificial Life: At the Intersection of Media and 4E Cognition Theories1. Filozofija i Drustvo, 33(2), 326–345. https://doi.org/10.2298/FID2202326U

Wiederhold, B. K. (2022). Ready (or Not) Player One: Initial Musings on the Metaverse. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 25(1), 1–2. https://doi.org/10.1089/cyber.2021.29234.editorial

Yin, R. K. (2018). Case study research and applications. Sage.

Young Lee, J. (2021). A Study on Metaverse Hype for Sustainable Growth. International Journal of Advanced Smart Convergence, 10(3), 72–80. http://dx.doi.org/10.7236/IJASC.2021.10.3.72

İndir

Yayınlanmış

2022-12-29

Nasıl Atıf Yapılır

MUŞTU YALDIZ, D., & KURUBACAK, G. (2022). Öte Evrende Eğitim İnşa Etmek: Doktora Öğrencilerinin Görüşleri. Dijital Teknolojiler Ve Eğitim Dergisi, 1(2), 68–82. https://doi.org/10.5281/zenodo.7487337
Views
  • Özet 269
  • PDF 193

Benzer Makaleler

1 2 3 > >> 

Bu makale için ayrıca gelişmiş bir benzerlik araması başlat yapabilirsiniz.